måndag 1 augusti 2011

Det du inte såg

Nu har jag läst ut mina 13 böcker om prisjägaren Stephanie
Plum. Det finns fler men dem har tyvärr inte kommit ut i
Sverige än så jag får så snällt vänta.
För att ha ägnat mig en tid åt komedi i läsväg har jag nu gått
tillbaka till självbiografi och precis läst ut Det du inte såg,
biografin om Patrik Sjöberg.

Var länge sen en bok fängsla mig på detta sätt och rekommenderar
den varmt till alla, friidrottsintresserad eller inte.
Har aldrig varit speciellt förtjust i Patrik. Tyckt han visat
en spänd och kaxig sida, gått runt som han ägde världen var
störst, bäst och vackrast. Kan ju säga att bilden av honom ändrades
inte efter att ha läst boken men man ser det kanske på ett litet
annorlunda sett än vad man gjorde innan.

Visst var han en grym höjdhoppare det kan ingen ta ifrån honom.
Som 16 åring hoppa han 2.20, slog nordisk juniorrekord och
världsrekord för 16 åringar. När han var 22 år satte han världsrekord
när han hoppa 2.42, dock tog Sotomayor över världsrekordet men
Patrik är den näst bäste höjdhopparen genom tiderna och är
innehavare av det svenska och europeiska rekordet.

Inga kommentarer: