fredag 2 mars 2012

I en annan del av Bromma

"Mitt liv har blivit så rörigt på sista tiden. Varför ligger jag obekvämt
på barr och blåbärsris och små stenhårda kottar och spionerar på
min egna familj i kikare? Varför dyker Lars Adaktussons rödblonda
huvud upp så fort jag sätter på tv:n? Vad hände med min koll på
band och musik? Jag vet inte ens vem det är som är själva Kent av
alla killarna i popgruppen Kent.

Sju år har gått sen Bella fick sparken från Dramaten. Nu är hon gift
och har fått två pojkar med den framgångsrike tevestjärnan Matte.
Själv jobbar hon i receptionen på TV4 och undrar vart hennes liv och
drömmar tog vägen. Blev det inte mer än såhär?

Matte tror att Bella har åkt på semesterresan som han så omtänksamt
köpt till henne. Bella tror att Matte är på landet och har sommarlov
med pojkarna.

Det visar sig att båda har helt andra planer."
Denna bok av Martina Haag är den fristående uppföljaren till
Underbar älskad.

Inga kommentarer: