söndag 28 oktober 2012

Emporia

I fredags invigdes köpcentrat Emporia i Hyllie, Malmö.
Redan innan det var färdigbyggt sa jag att jag inte skulle dit
dem första månaderna efter det att dem öppnat för där kommer
vara så mycket folk att man bara blir irriterad utan bättre att
avvakta och åka dit sen och kunna gå lite mer i lugn och ro.

Ja nu blev det inte riktigt så för jag var där idag, jag kunde hålla
mig borta i två dagar efter att dem öppnat. Men en vän fråga
om vi inte skulle dit brukar ju vara bra öppningserbjudande så
jag tänkte, varför inte om jag inte hittar något till mig själv så
kanske man kan hitta någon julklapp eller bara myser med
vänner på en ledig dag.

Men det var ju precis som jag trodde, mycket folk, en massa
gråtande och skrikande barn, varmt så det blev bara småjobbigt.
Hel klart ska jag ge det en chans till vid ett annat tillfälle och
när alla butiker öppnat för det hade dem inte gjort nu.

Nu var det ju inte bara negativt med dagsutflykten även om
det låter så utan den hade många positiva och goda stunder
oxå. Vi åt en väldigt god lunch på Vapiano, har ni inte ätit där
någon gång ska ni helt klart göra det. Eftersom tåget stannar
precis vid Emporia och Malmö arena så valde vi att ställa bilen
hemma och ta tåget dit, smidigt och bra speciellt för mig som
ej har körkort.


Inga kommentarer: