tisdag 12 februari 2013

Prov

Ja så var ansvarsfull alkoholserveringsutbildningen över, vi
börja dagen med att skriva prov. För att bli godkänd skulle
man ha 26 rätt av 30, jag hade 29 rätt så GRATTIS till mig :)
dagen fortsatte sen med  narkotika missbruk på krogen och
konflikthantering.

Något jag inte gillar är rollspel, kan titta men vill gärna inte
delta. Under konflikthanteringen så var det lite situationer
som föreläsaren iscensatte med hjälp av oss, frivilliga som
ville ställa upp. Det var inte många situationer som tur var,
3 st närmare bestämt.Vid de två första situationerna behövde
han två frivilliga och folk ställde upp. Vid den sista så behövde
han 5 st, tre räckte upp handen, hör att min kollega säger
något så jag tittar på henne och ser att hon sträckt upp handen,
jag bara ja ställ du upp men jag tänker inte sen hör jag bara
att föreläsaren säger ja och så blir du den siste, bra.
Tittar på försläsaren och inser att jag är den siste "frivillige",
det var ju detta jag inte ville. Ja ja det var bara upp och agera,
jag blev ordningsvakt och situationen var att det blev bråk på
stället och en blev slagen med flaska i huvudet. Det gick bra,
alla överlevde, även jag, blev lite glassplitter bara.



Inga kommentarer: