måndag 24 maj 2010

En dag för mig själv


Idag har jag bestämt mig för att bara ta det lugnt
och ta hand om mig själv.
Börja dagen med en liten sovmorgon och det var riktigt
skönt, efter frukosten så har jag läst lite och bara varit.
Hade nu tänkt unna mig ett fotbad och lite ansiktsvård.
Japp blir lite hemma-spa idag, hade gärna lagt mig i ett
härligt och avslappnande skumbad men eftersom jag bara
har dusch så får jag hoppa över skumbadet:(


Har mina perioder då jag läser några av alla mina böcker
som finns i bokhyllan och just nu är jag inne i en sådan period.
Nu i förmiddags läste jag klart Med mod och hjärta
Har börjat gilla självbiografier och sanna berättelser allt mer
och denna bok är just en sann berättelse.
Boken handlar om den tyska operationssköterskan Karla Schefter
som 1989 beger sig till Afghanistan.
Allt hon vet om landet är: Här är det krig!
Med risk för sitt eget liv börjar Karla hjälpa krigsoffer, sjuka
barn och kvinnor. Trots alla faror och maktskiften bygger
hon upp ett sjukhus.
Var lite trög startad men blev bara bättre och bättre.

Får välja ut en ny bok nu, alltid svårt men dem ska ju läsas.
Förresten, vet ni någon bra loppis????
Har lite kläder, böcker och lite annat smått som jag kan
tänka mig sälja.

Nä nu ska jag ta hand om mig själv:)
Hoppas ni får en bra måndag.
Seeee yaaaaa

Inga kommentarer: