lördag 25 februari 2012

Malmö Arena

Sveriges tredje största stad håller för tredje året i rad i
Melodifestivalens sista deltävling. Malmö arena invigdes
i November 2008 och har en kapacitet på 15 000 personer.
Tidigare år som melodifestivalen varit i Malmö sedan deltävlingarna
infördes är 2004, 2009, 2010 och 2011.
Sedan deltävlingarna introducerades i melodifestivalen har hälften
av vinnarna kvalat sig vidare från den sista deltävlingen.

Kända ansikten från staden: Zlatan Ibrahimovic, Carolina
Gynning och Timbuktu.

Kvällens startfält
CHARLOTTE PERELLI: The girl.
OPA: Allting blir bra igen.
DYNAZTY: Land of broken dreams.
ENGBERG & SJÖGREN: Don`t let me down.
HANNA LINDBLAD: Goosebumps.
ALEX ALGMARK: Kyss mig.
LISA MISKOVSKY: Why start a fire.
DANNY SAUCEDO: Amazing.

Nä nu har jag inte tid att sitta här längre har lite och göra innan jag
måste börja fixa till mig för denna deltävling ska jag se på plats.
Japp,  jag kommer sitta på parkett med Teresa,Vendela, en Danny
skylt och vifta med ballong så håll utkik efter oss :)

Malmö arena here I come.....

Inga kommentarer: