tisdag 21 februari 2012

Underbar älskad

En lättsam och lättläst bok av Martina Haag som bjöd på några
leende.

"Det här året ska gå i segerhuvans tecken! Nu är det min tur!
Jag har faktiskt kapacitet till att leva ett mycket innehållsrikare
liv. I år slår jag äntligen igenom som skådis, får gigantiska
filmroller och en fantastisk pojkvän. Det ska bli härligt att pusta
ut i den vita limon som kör mig mellan prisutdelningarna - underbar
älska av alla.

Men vänta nu. Jag bor i världens minsta lägenhet. Allt i min garderob
är från 1993 och på jobbet åker jag runt med Filuren och Löken i
en rutten folkabuss och rappar om fortplantning för otacksamma
skolbarn.

Det är något som inte stämmer i Isabella Eklöfs liv. Det är som
hennes riktiga liv, det hon egentligen är ämnad för att leva, aldrig
sätter igång. När den stora chansen till förändring äntligen dyker
upp kastar hon sig över den. Det är då det blir jobbigt på riktigt."

Inga kommentarer: