torsdag 9 december 2010

Minne

Har rensat bland lite papper och hitta då detta som jag
skrev till IF Kronan Friidrotts 80-års jubileum som firades
i april.
En heldag med fantastiskt väder, massa aktivitet som sen
avslutades med god mat, dryck och lite dans.


Blev tillfrågad om jag kunde skriva ner ett minne och svarade:
-klart jag kan!

Men hmmmm det var svårare än jag trodde.
Vilket av dem ska jag välja??????
Har ju en massa underbara minne.


Ska jag välja:
Från våra träningsläger i Tylösand?
Hårda men roliga träningspass i backarna på stranden
och att jag alltid lyckades med att bränna mig av solen
men värst var nog året jag brände knävecken :)


Eller ska jag ta:
Turerena till Göteborg varje December?
Varje år i December packa vi våra väskor för att bege
oss till Göteborg och tävla i julklappsjakten, säger bara:
-sovsäck och brottarmatta :D


Sen har vi ju:
Alla hårda träningspass som gav resultat på tävlingar
i form av personbästa och säsongsbästa. Bevis på att
träning ger resultat.


Eller kanske:
När man själv var tränare för dem yngre.


Hmm eller:
När jag satt i styrelsen och fick åka till VM i Göteborg
med Mats och Jonny i hela 5 dagar, vilken upplevelse.


Som sagt många underbara minne som alla är speciella
på sitt sätt. Dessa minne hade jag inte haft om det inte
varit för suveräna tränare och alla träningskamrater.
Tack för en rolig och underbar tid även om det var
hårt arbete.

Inga kommentarer: