söndag 15 maj 2011

Eurovision Song Contest 2011

Nu är den stora musiktävlingen över och vinnaren blev
Azerbaijan men lika mycket Sverige då det var svenska
låtskrivare,koreograf och körtjejer.
Årets tävling hölls i Esprit Arena i Düsseldorf i Tyskland.
Det var den 56:e upplagan av Eurovision song contest och
tredje gången Tyskland stod som värd.

Precis som i våra deltävlingar och förra årets stora final ska
ni få ta del av min tyck till lista.
Danmark: Väntade mig en rockigare låt med tanke på dem stora
högtalarna.
Litauen: Tråkig, vill att det svänger.
Irland: Överenergiska tvillingar.
Sverige: Go Eric, Heja Sverige.
Estland: Gilla refrängen men det var också allt.
Grekland: Kändes bara konstig.
Ryssland: Lite Danny Saucedo över honom.
Frankrike: Maffig och fin till en film eller operan inte
schlager.
Moldavien: Vilket cirkus nr.
Rumänien: Denna var svängig, foten rycker med lite.
Slovenien: Denna gilla jag, vilken röst hon har.
Ukraina: Gilla sandkonstnären men inte låten.

Tyckte det var riktigt dåliga bidrag i år. Dem jag gilla
var lätträknade och där var ingen som jag kände WOW för.
Topp 3 blev
1. Azerbaijan
2. Italien
3. SVERIGE

Nu orkar inte mina ögon mer så nu säger jag
Natti natti

Inga kommentarer: