söndag 1 mars 2015

Gone girl

Gillar du thrillers och spänning?
Då ska du helt klart läsa Gone girl av Gillian Flynn. Så
spännande så att du vill inte avbryta läsningen, den håller
dig på helspänn till sista sidan.

" Nick och Amy Dunne är det perfekta paret som har allt.
De är charmiga, smarta och framgångsrika. Efter några
hektiska år i New York slår de sig ner i en liten småstad i
Missouri. Men den nya tillvaron blir inte som de tänkt sig
och snart avlöser grälen varandra.

På morgonen till deras femte bröllopsdag är Amy plötsligt
försvunnen. I parets villa finns tydliga spår av våldsam strid.
Misstankar faller snabbt på Nick, som bedyrar sin oskuld.
Amys dagbok ger dock en bild av Nick som är allt annat än
sympatisk. Men är han verkligen en mördare?
Om han är oskyldig- var är Amy?"

Gone girl har även filmatiserats med Ben Affleck i rollen
som Nick Dunne. Jag har dock inte hunnit se den än och
tror lite att nu när jag läst boken så försvinner spänningen
när jag ser filmen. Men jag kommer givetvis att se den. Om
inget annat får jag ju vila ögonen på lite ögongodis :)

Inga kommentarer: