lördag 14 mars 2015

Vann rätt låt?

Ja jag är ju en liten schlagernörd och jag brukar ju blogga och
tycka till om alla deltävlingar, deltagare, m.m men det har jag
inte gjort i år. Mycket för att jag inte känt för det och har väl
inte haft någon låt som jag känt wow för. Sen har ju vissa låtar
behövt en del lyssningar innan man fattat tycke för dem.

Det mesta av skriverierna i tidningarna nu kommer inte vara
om Vann rätt låt?? Utan om röstfiaskot via appen och
hjärtrösterna. Många hade inte laddat ner den i tid till första
deltävlingen och blev sen irriterade när dem inte kunde rösta.
Förstår inte riktigt varför dem blev det för det hade skrivits en
del om appen och det stod klart och tydligt då att det bara gick
och rösta under tiden bidraget framfördes.

Men irritationen som uppstod nu under finalen har jag full
förståelse för det var ren katastrof, till en början funka det men
sen hängde den sig och man kunde bara rösta på en och samma
låt om och om igen. Inte OK. Hjärtrösterna räknades inte och
om dem ska fortsätta med appen till nästa år så har dem nog en
hel del att tänka till om och förbättra. För egen del var det väl
inte hela världen, jag sms rösta men till alla framför allt barn
som ville hjärtrösta på många bidrag var det ju ingen höjdare för.

Jaha så vann rätt låt nu då?
Det verka iallafall som den internationella juryn och Svenska
folket var överens, Måns och Heroes vann med 149 poäng
Jag gilla den inte när jag hörde den första gången, blev lite
besviken men efter lite fler lyssningar så ja. Andra låtar som
jag gilla var Magnus Carlsson med Möt mig i gamla stan, 
Linus Svenning med Forever starts today sen sjunger man ju
med rätt frisk på Hasses Guld och gröna skogar och
Viktor och Samirs Groupie.
Så Måns ett stort GRATTIS till vinsten och lycka till i Wien








Inga kommentarer: