onsdag 2 februari 2011

Sushi för nybörjare

Blev att jag fortsatte med Marian Keyes och denna var än sålänge
den bästa bok jag läst av henne.

"Lisa Edwards tror inte sina öron när hon får jobbet som
chefredaktör på den nystartade tjejtidningen Colleen i Dublin
istället för att bli befordrad till koncernens flaggskepp i
New York. Hon känner sig förvisad till världens ände, men
erkänner det inte för någon. Lisas nya assistent, Ashling, är
hennes raka motsats. En liten fröken fiffig, med handväskan full
av bra att ha saker. Ashlings bästa väninna Clodagh är gift
med drömprinsen, mor till två underbara barn och bor i ett
fantastiskt hus. Så varför är hon inte nöjd?"


Ska ju erkänna att när jag läste detta på baksidan så locka inte
boken speciellt mycket. Men ju mer jag läste desto svårare hade
jag för att släppa den ifrån mig.

Inga kommentarer: